Wednesday 14 March 2018

PELABURAN UNIT TRUST TANPA TUNAI

Assalamualaikum, hai selamat pagi semua. Selamat sejahtera. Moga-moga kita dalam keadaan sihat dan ceria.

Baik, hari ini saya nak kongsi pelaburan unit trust atau unit amanah tanpa pengeluaran tunai. Sebenarnya, pelaburan ini melalui KWSP akaun 1. 



Sebenarnya pengeluaran akaun 1 KWSP ini ramai yang masih tidak tahu. Selain pengeluaran semasa pencen ia juga boleh di keluarkan pada masa sekarang. Cuma, pengeluaran tersebut bukanlah dalam bentuk tunai seperti akaun 2. 

Saya suka nasihatkan, keluarkanlah sebahagian duit di akaun 1 dan masukkan ke dalam akaun unit trust supaya kita dapat gandakan lagi duit. Bak kata orang tua-tua, biarkan kita membiakkan duit kita.



Insha Allah, sifat cakna kita sekarang mampu menggandakan lagi duit bilamana kita pencen. Kita boleh pencen dengan penuh bergaya. Mampu membiayai kos pembelajaran anak-anak, mampu pergi melancong dalam dan luar negara tanpa perlu fikirkan soal wang, mampu membiayai majlis perkahwinan anak. Wow! semuanya kita mampu jika kita cakna untuk melabur dalam unit trust pada hari muda kini.

Tapi tak semua layak untuk buat pengeluaran, sebab kelayakan itu telah di tetapkan oleh pihak KWSP. Untuk semak kelayakan, pencarum perlu beritahu umur dan jumlah terbaru akaun 1 KWSP. 

Ramai yang dah berjaya keluarkan dan gandakan duit dalam akaun 1 dengan strategi yang betul. Yang penting setiap 3 bulan pencarum mesti konsisten melabur. 

Yang paling penting, sememangnya kita tak mengganggu kos perbelanjaan harian kita pun. 

Senang bukan?

Jom semak kelayakan untuk anda melabur sekarang!

Hubungi saya di talian whatApps sekarang HanafiHamin

No comments:

Post a Comment