Wednesday 17 August 2016

PERLU KE AMBIL INSURANS APABILA BUAT ASB FINANCING?

Assalamualaikum, salam sejahtera semua.

Hari ini rasa berbesar hati untuk berkongsi ilmu mengenai insurans/ takaful.

Sebenarnya, insurans ni OPTIONAL sahaja.

Pilihan masing-masing untuk ambil atau tidak, Ikut plan dan selera investment masing-masing.

Apa yang penting, fahami dahulu kelebihan dan kekurangan keputusan yang bakal kita buat. Baru jelas matlamat dan goals untuk kita capai. Betul betul?



CONTOH;

Hannah: Max Profit
=======================================================================

  • Terminate Awal: 1-3 tahun
  • Nak untung maksimum  daripada setiap sen melabur
  • Ada goals dalam masa terdekat. Contoh: nak kahwin, nak beli kereta 
  • Modal semput-semput
Saya cadangkan Hannah buat ASBF TANPA INSURANS
.

Hanim: Investment Security
========================================================================
  • Memaksimumkan harta untuk waris jika meninggal.
  • Ada extra fund.
  • Seorang yang sanggup berkorban demi keluarga tercinta dan berpandangan jauh. 
  • Terminate 1-5 tahun
Saya cadangkan Hanim buat ASBF DENGAN INSURANS PENDEK atau panjangkan tempoh terminate
.

Husna: Ikut-ikut orang
========================================================================
  • Buat ASBF ikut-ikut orang
  • Main sain sahaja
Saya cadangkan ikut jelah nak ambil full insurans pun. hehe..Gurau je. 
Kita share ilmu berkaitan dengan Husna supaya dia faham dan jelas mengenai ASBF dan INSURANS
.

Kesimpulannya:
Terpulanglah kepada anda semua, nak jadi macam Hannah, Hanim atau Husna. Pilihan selalunya ada di tangan kita. Jadilah bijak dalam memilih.
.


Sekian dari saya. Semoga daripada sedikit ilmu ini kita akan dapat manfaat bersama.


Hanafi Hamin
☏ 019-4579144
✉ hanafichini08@yahoo.com.my
http://hanafihamin.blogspot.com/
https://www.facebook.com/hanafi.hamin.7

3 comments:

  1. Nama saya ialah Irene Kovács dari Croatia, saya menghubungi Simon Finn Financial Help Company untuk pinjaman perniagaan berjumlah € 50,000.00 euro. Kemudian saya diberitahu tentang langkah meluluskan jumlah pinjaman saya yang diminta, setelah mengambil risiko lagi kerana saya sangat terdesak untuk menubuhkan perniagaan untuk kejutan saya yang paling besar, jumlah pinjaman telah dikreditkan ke akaun bank saya dalam masa 12 jam tanpa tekanan untuk mendapatkan pinjaman saya. Saya terkejut kerana saya pertama kali menjadi mangsa penipuan! Jika anda berminat untuk mendapatkan sebarang jumlah pinjaman & anda berada di mana-mana negara, saya akan menasihatkan anda untuk menghubungi Encik Simon Finn melalui e-mel: simonfinnloan.inc@gmail.com.

    ReplyDelete
  2. Nama saya ialah Irene Kovács dari Croatia, saya menghubungi Simon Finn Financial Help Company untuk pinjaman perniagaan berjumlah € 50,000.00 euro. Kemudian saya diberitahu tentang langkah meluluskan jumlah pinjaman saya yang diminta, setelah mengambil risiko lagi kerana saya sangat terdesak untuk menubuhkan perniagaan untuk kejutan saya yang paling besar, jumlah pinjaman telah dikreditkan ke akaun bank saya dalam masa 12 jam tanpa tekanan untuk mendapatkan pinjaman saya. Saya terkejut kerana saya pertama kali menjadi mangsa penipuan! Jika anda berminat untuk mendapatkan sebarang jumlah pinjaman & anda berada di mana-mana negara, saya akan menasihatkan anda untuk menghubungi Encik Simon Finn melalui e-mel: simonfinnloan.inc@gmail.com.

    ReplyDelete



  3. Hi everyone. I saw comments from people who already got their loan from challot and then I decided to apply under their recommendations and just few hours ago I confirmed in my own personal bank account a total amount of $30,000 which I requested for. This is really a great news and I am advising everyone who needs real loan to apply through their email (challotloan@gmail.com) I am happy now that i have gotten the loan I requested

    ReplyDelete